Pe 8 octombrie 2026 sunt programate viramentele bancare pentru alocația de stat pentru copii, indemnizația de creștere a copilului și stimulentul de inserție. Dacă primești aceste beneficii în cont, aceasta este data plății pentru cele trei forme de sprijin.

Pentru plata prin Poștă, distribuirea începe din 10 octombrie 2026, potrivit informațiilor oficiale de la Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, prezentate de Newsweek România. Calendarul diferă astfel în funcție de modalitatea prin care primești banii.

Alocația păstrează valorile lunare în funcție de vârsta copilului

Pentru un copil cu vârsta de până la 2 ani, alocația rămâne de 719 lei. Pentru copiii cu vârste între 2 și 18 ani, suma este de 292 de lei. Acest sprijin se acordă lunar, fără întreruperi.

Indemnizația de creștere a copilului depinde de veniturile tale anterioare. Calculul pornește de la 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni și respectă limitele minime și maxime stabilite prin lege.

Ca reper, indemnizația poate porni de la aproximativ 1.651 de lei și poate ajunge la 8.500 de lei. Contribuția la sănătate se scade din sumă, acolo unde este cazul.

Momentul revenirii la muncă stabilește valoarea stimulentului

Stimulentul de inserție este o sumă lunară care se adaugă veniturilor obținute când te întorci la muncă în timpul sau după concediul de creștere a copilului. Beneficiul se adresează mamelor și taților, dar și tutorilor, persoanelor care adoptă copii sau celor care îi au în plasament.

Pentru a identifica situația în care te încadrezi, reperul este vârsta copilului la data revenirii la muncă:

  • Primești 1.500 lei pe lună dacă revii înainte ca bebelușul să împlinească 6 luni sau înainte de 1 an în cazul copilului cu handicap. Suma se acordă până la finalul perioadei eligibile, de 2 ani, respectiv 3 ani.
  • Stimulentul este de 650 lei pe lună dacă revii după 6 luni, dar nu mai târziu de împlinirea vârstei de 2 ani a copilului, respectiv 3 ani în cazul copilului cu dizabilități. În unele cazuri, poate fi acordat și dacă întoarcerea are loc după expirarea concediului de creștere a copilului, cu încadrarea în perioada generală de acordare, până la 3 ani, respectiv 4 ani.
  • Dacă ești salariată și revii la muncă după ce copilul a împlinit 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu dizabilități, stimulentul este de 650 lei. În această situație, plata continuă până când copilul împlinește 3 ani, respectiv 4 ani în cazul copilului cu dizabilități.

Parteneri

Articole recomandate din rețeaua noastră